BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 8 maj 2010

Idiotiska föräldrar

Jag sitter och halvkollar på Teen Moms på MTV.
Det är en uppföljning på programmet 16 and pregnant där man får följa gravida tonåringars öden.

Hur som haver, en av tjejerna blev gravid, födde barnet och har nu ett barn.
Hon gick till en gynekolog och bad om ett preventivmedel. Moget och ansvarsfullt gjort tycker jag.
Gynekologen och tjejen kommer överrens om att hon ska prova p-ring, som förövrigt måste förvaras i kylen.
Varpå tjejen säger "Jag måste gömma dessa annars kommer mina föräldrar få spelet"

Hur står det till med det logiska tänkandet hos hennes föräldrar? Det är antagligen deras betéende som har gjort att hon inte använt preventivmedel tidigare.
Varför ska hon behöva gömma dem? Hon har redan ett barn, kom igen, det finns inget att dölja längre såvida hon inte blev inseminerad av gud och att det eventuellt var Messias#2 som kom ut.

Men det är ganska osannolikt.

Ungdomar har sex, det ligger långt inbäddat i våra drifter och instinkter, det är så människan som art inte dog ut.
Det är inget att dividera eller tjafsa om, däremot bör man informera sitt barn om skydd samt risker och dess konsekvenser.

Men att hindra dem från att ha sex har aldrig funkat och kommer aldrig att funka, de kommer ha det oavsett.

1 kommentarer:

Joanna sa...

Hennes föräldrar borde ju istället vara GLADA över att se att hon använder preventivmedel! Så att hon inte står där sen med ytterligare en bebis när hon är så ung. för som du säger- det går inte direkt att hindra ungdomar från att ha sex. Det går bara att informera dem om eventuella konsekvenser utan skydd.
Själv har jag bara sett detta programmet några gånger när det hette 16 and pregnant. Mina "favoriter" var det paret som faktiskt var mogna nog att förstå hur unga de var och därför adoptera bort barnet. Jäklar vad jag grät under det avsnittet, och faan vad starka ungdomar de två var/är! Vet du nåt om hur det går för dem nu? De kanske inte ens är med i serien längre..?

Labels